söndag 10 januari 2010

Anonyma brev

Under de senaste två åren har jag fått anonyma brev. Vissa av hatkaraktär, andra "bara" illsinniga i allmänhet. Det senaste brevet fick jag i fredags och jag tänkte för mig själv att jag bara ska låta det rinna av mig. Men det är svårt och det är själsligt tungt. Jag vet att tjänstemän på Naturvårdsverket får hat- och hotbrev. Jag vet också att politiker får det men jag är varken politiker eller tjänsteman som beviljar vargslakt eller håller t ex grisbönder om ryggen. Om jag hade varit en sådan person så vore dessa brev mer begripliga. Och breven kommer dessutom från personer som säger sig vara djurvänner. Vore breven författade med konstruktiv kritik och dessutom undertecknade med avsändare och adress så kunde jag åtminstone svara. Som om det inte vore nog att arbeta för de vilda djuren i ett land som är rena rama medeltiden när det gäller vilda djur generellt och djurskydd i allmänhet. Det är mer än tillräckligt.

1 kommentar:

lizas sa...

Kom ihåg att fegisar varken namn eller telefon..aldrig!! De vill inte diskutera sina deformerade åsikter när den gäller djuren.jag ärr själv inte heller så populär i den lilla jagande värmland. Men å andra sidan Catarina,vem fan vill vara populär??!! ;-)