torsdag 8 januari 2009

Lantbruksforum.se

Gjorde en egotripp alldeles nyss och såg till min häpnad att några bönder uppe i Moratrakten reagerat på debattartikeln i Aftonbladet dagarna innan jul. Bl a en bondkulla Melina från Orsa som nästan på bästa jägarmanér försökte häckla mig genom att kläcka ur sig heta nyheter om bl a min bror och hans ouppfostrade terrier! Alltså jag bara häpnar. Och att jag skulle vara "bundis" med Lili Päiväränta? Vem bryr sig? Vad har mina privata relationer att göra med en debattartikel på Aftonbladet? Och om man inte känner sig träffad så antar jag att man överhuvudtaget inte reagerar men Melina kanske skickar sina grisar land och rike runt för att sedan slaktas.
Jag har inga som helst problem med folk som tar ett etiskt och moraliskt ansvar som köttätare och köper gårdsslaktat. Det respekterar jag. Men. Jag äter inte själv kött av etiska skäl men även hälsoskäl.
Och Melina om du läser detta, ja jag grät över hönan som opererades för sin tumör. Hon var en familjemedlem. Men du är kanske totallobotomerad och bryter nacken av dina sällskapsdjur, om du har några, utan att blinka.

Inga kommentarer: