torsdag 13 november 2008

Eskil backar!!!

Kan det verkligen vara sant? Vår praktikant Lisa rusar in på kansliet med Expressen i famnen likt en sköld och jag läser "Jordbruksministern backar, det blir ett förbud för djursex". Håret reser sig på kroppen och med Lisa i släptåg rusar jag runt på Djurens Rätts kansli med glada tillrop och med tårar i ögonen. Kan detta vara sant?
En kollega sade så sent som igår att Eskil målat in sig i ett hörn och att han sannolikt aldrig skulle backa från sina tidigare uttalanden där han hävdade att djurskyddslagen var tillräcklig som skydd för djuren som utsätts för sexuella övergrepp. "Och var ska man sätta gränsen för vad som är en övergrepp. Om jag smeker en spene..." Hualigen! Vilka märkliga kopplingar!
Eskil gör nu vad varje vettig politiker skulle ha gjort. "Visst fan står jag inmålad i ett hörn men jag tar nu ett kliv rakt ut på det nymålade golvet och rockar loss utav bara helvete och skit samma om jag får hela LRF-maffian på mig. Här ska det stiftas lagar!"

Inga kommentarer: